Witaj Sebastian.
Pozostajemy w temacie pogody. Pamiętasz dźwięki jakie wydaje deszcz i wiatr? Jeżeli nie, to moża jeszcze raz sobie przypomnieć.
1. Ćwiczenia oddechowe.
Najpierw pobawimy się z deszczem. Należy wydrukować poniższą kartę lub narysować podobną w domu. Następnie trzeba ją pokolorować (dowolnie, może być po prostu malowane palcami) kropelki i chmurkę a na końcu wyciąć je..
2. Ćwiczenia wzbogacające słownictwo bierne i czynne.
Demonstracja obrazków, należy nazwać każdy obrazek i jeżeli jest to możliwe z każdym obrazkiem odnosimy się do konkretu (do prawdziwej parasolki, kaloszy itp). Prosimy aby dziecko dało nam nazwany obrazek. Na końcu pytamy: Co to jest? i czekamy na odpowiedź.
Dla utrwalenia słownictwa w tej piosence znajdziecie wszystkie w/w rzeczy i zjawiska.
3. Opowiadamy dziecku co jest na ilustracji i wskazujemy palcem gdzie się coś znajduje. Po krótkim omówieniu prosimy dziecko, aby:
* wskazało gdzie jest parasol, kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, deszcz,
* nazwało to co jest na ilustracji
* pokazało, gdzie na obrazku (Pies biegnie. Chłopiec trzyma parasol. Pani idzie. Liście lecą z drzewa. Deszcz pada itd. Pies biegnie )
4. Na koniec zapraszam do słuchania i wspólnego mówienia wierszyka:
„Deszcz” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
Deszcz na szyby kapie – kap, kap…
I w kałużach chlapie – kap, kap…
Nie masz parasola? – kap, kap…
Smutna twoja dola – kap, kap…
Z drzew lecą kropelki – kap, kap…
Z dachów i z rynienki – kap, kap…
Cały świat zmoczony – kap, kap…
Martwią się gawrony – kra, kra…
Powodzenia:)